.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدي‌نژاد راي‌آورترين اصولگرا نيست، اما..

احمدي‌نژاد راي‌آورترين اصولگرا نيست، اما..
يك عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم گفت: آقايان خاتمي و ميرحسين موسوي زر‌نگ‌تر از آن هستند كه در انتخابات رياست جمهوري آينده به عنوان كانديدا شركت كنند.


احمد بزرگيان در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: اگرچه اين بحث كه ممكن است هر جناح با دو نامزد وارد عرصه‌ انتخابات شوند، در حال حاضر مطرح است، اما بعيد مي‌دانم چنين امري در عمل، محقق شود. اگرهم چنين شود و دو نفر به عنوان كانديدا از سوي يك جناح تا ايام نزديك به انتخابات مطرح شوند، در نهايت بر اساس يكسري از فاكتورها مي‌توان دريافت كه كدام يك از گزينه‌ها برگ برنده‌ بيشتري دارد.

وي با تاكيد بر اين‌كه " در هر حال من احتمال حضور دو كانديداي هم وزن در جناح اصولگرا را ضعيف مي‌دانم"‌ تصريح كرد: اين در حالي است كه در جناح اصلاح‌طلبان در ورود كانديداها، تشتت به چشم مي‌خورد ولي در جناح اصولگرا تنها بحث بر سر حضور يك كانديدا كه او هم آقاي احمدي‌نژاد است، مطرح است.

اين فعال سياسي اصولگرا در عين حال ادامه داد: اگرچه مي‌توان گفت كه احمدي‌نژاد راي‌آورترين فرد در جناح اصولگرا نيست، ولي وقتي به دنبال مصلحت جناح و كشورمان باشيم خواهيم ديد كه در اين مسير بايد تنها روي يك شخص اجماع صورت بگيرد. با اين حال اگر كساني باشند كه به راي عموم تصميم‌گيرندگان در رده‌هاي تصميم‌گيري زير مجموعه‌هاي اصولگرايي تن در ندهند و خودشان بخواهند وارد ميدان شود بحث ديگري است؛ بنابراين اصولگرايان بايد براي تداوم اصولگرايي بر سر احمدي‌نژاد اجماع كنند.

وي همچنين در مورد تاثيرگذاري حضور ميرحسين موسوي در عرصه‌ انتخابات با تاكيد بر اين‌كه " من ورود ايشان را به اين عرصه باور ندارم" اظهار كرد: اخبار مربوط به آقاي ميرحسين موسوي در راستاي ورود ايشان به انتخابات رياست جمهوري دهم بيشتر حالت جوسازي دارد؛ چراكه بعيد مي‌دانم كه آقاي موسوي در اين شرايط و با وضعيت موجود وارد عرصه شوند.

وي افزود: من هم آقاي ميرحسين موسوي و هم آقاي خاتمي را زرنگ‌تر از اين مي‌بينم كه در اين مرحله وارد اين عرصه شوند و اين را مي‌توان از صحبت‌هاي ايشان در نشست‌هاي مختلف دريافت و در واقع اين دو بزرگوار تنها مي‌خواهند به برخي درخواست‌ها پاسخ دهند؛ بنابراين معتقدم اصلا وارد عرصه‌ كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري نخواهند شد.

بزرگيان همچنين نقش شخصيت‌هايي چون آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و حجت‌الاسلام و المسلمين ناطق نوري را درجهت‌دهي به فضاي انتخاباتي كنوني تاثيرگذار و البته حائز اهميت دانست و اظهار كرد: اگرچه نظريات اين بزرگواران براي افراد و گروه‌هاي سياسي مهم است، اما بايد توجه داشت كه اين بزرگواران فراجناحي عمل كرده و موضع‌گيري‌هاي‌شان را به سمت فرد و يا حزب خاصي سوق نخواهند داد. چنين شخصيت‌هايي در راستاي تاثيرگذاري در اصل مشاركت مردم نقش بسزايي دارند. همچنين معيارهايي كه اين افراد در خلال سخنان‌شان در جلسات مختلف و يا تريبون نماز جمعه بيان مي‌كنند را مي‌توان با اهميت قلمداد كرد.

وي همچنين توجه به ديدگاه‌هاي اقتصادي اثرگذار را در كنار وجود وحدت را عاملي در جهت پيروزي يك جريان سياسي دانست و با بيان اين‌كه " نگاه مردم به عملكرد گذشته‌ هر دو جناح، برگ برنده‌اي در دست آن‌هاست" اضافه كرد: در حال حاضر طرح ديدگاه‌هاي اقتصادي اثرگذار بيشتر از ديدگاه‌هاي سياسي مورد توجه قرار مي‌گيرد. در اين راستا اگر در سال 76 موضع‌گيري‌ها جنبه‌ سياسي پيدا مي‌كرد و افراد كمتر به سراغ بحث‌هاي اقتصادي مي‌رفتند در سال 84 وضعيت به گونه ديگري شد و مردم دريافتند كه شعارهاي سياسي پاسخگوي آن‌ها نخواهد بود.

وي اظهار كرد: توجه به مباحث اقتصادي مي‌تواند در شعارهاي كانديداها نيز بروز كند و بر بحث‌هاي مربوط به ارايه ديدگاه‌ها و عملكردهاي انتخاباتي تاثيرگذار باشد و در پيروزي يك جريان سياسي نقش بسزايي خواهد داشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.